Sosyal Medya Tehlikesi

Her gün bakmadan geçmediğimiz, firmaların ve şirketlerinde aktif olarak kullandığı dev bir mecra: SOSYAL MEDYA

En sık kullanılan 3 sosyal medya alanı Facebook,İnstagram ve Twitter. Yaptığım araştırmalara göre Facebook’un kullanıcı sayısı dünya üzerinde 2 milyarı aşmış. İnstagram ise 700 milyon. Onu ise 328 milyon ile Twitter takip ediyor. Rakamlar dev gibi.

Hayatımızın bu kadar içerisinde olan sosyal medya, bir çok konuda önemli işlev görse de aynı zamanda tehlikeleri de beraberinde getiriyor. İnstagram daha çok görsele dayalı bir alan. Özellikle firmalar reklamlar yolu ile  satışlarını arttırıyor. Ancak bu özellik insanlara kolaylık sağlarken aynı zamanda tehlike de doğuruyor. Bir çok instagram kullanıcısı mağduriyet yaşıyor. Özellikle kargo firmalarının “kapıda ödeme” seçeneğini hayata geçirmesi dolandırıcıların ekmeğine yağ sürdü. Kuryelerin normal şartlarda getirdiği ürünü tüketiciye kontrol ettirme zorunluluğu var. Ancak kuryeler çok fazla dağıtım yaptığı için ürünü getiriyor, tüketici kontrol etmeden ödemeyi alıyor gidiyor. Tüketici paketi açtığında ise şok ile karşı karşıya kalıyor. Ya ürün yerine alakasız bir gönderi, ya da gördüğü üründen farklı bir ürün geliyor. İnstagramda verilen telefonlara ulaşılamıyor, mesajlaşma programından numarasının engellenmesi durumuyla karşılaşılıyor ve iade yapılamıyor. Olan tüketiciye oluyor. Hem parasını kaybediyor hem de muhatap bulamıyor. Kargo firmaları sorumluluk almıyor, firma bilgilerini tüketici ile paylaşmıyor. Bu nedenle tüketiciler kuryeler ne kadar karşı çıksa da paketi açmalı, sorun gördüğünde ödeme yapmamalı ve kuryeye tutanak tutturmalıdır. Bu nedenle güvenmediğiniz firmalardan alışveriş yapmayın.

Facebookta da durum benzer. Özellikle Messenger üzerinden kişilerinizden birinin kopya profili üzerinden market indirim çeki, indirim kodu vb mesajlarla telefon faturalarınıza ciddi ödemeler geliyor. Aman dikkat. Tanıdığınız kişilerden böyle bir mesaj alırsanız ilgili kişiyi mutlaka haberdar ediniz, verilen linke tıklamayınız, numaranızı paylaşmayınız. Numaranızı paylaştıysanız gelen SMS e asla EVET diyerek onaylamayınız. Gelen SMS i BTK ya mutlaka şikayet ediniz.

Yine benzer şekilde geçtiğimiz günlerde BANKA isim ve görselleri kullanılarak dolandırıcılık yaygınlaştı. Size ilgili görseli tıklatarak sanki banka sitesine gidiyormuş izlenimi vererek kişisel bilgilerinizi ele geçirebilirler. Bu nedenle yönlendiğiniz sayfanın mutlaka HTTPS ile başladığından emin olun. Tüm bankaların yönlendiği adres HTTPS ile başlar.

Facebook ile birlikte Twitter da da çokça yaşanılan diğer durum ise görseller ile algı yönetimi. Hiçbir sosyal medya şirketi paylaşım sayısı ile kimseye bağış yapmaz. Özellikle çocukların, yaşlıların ve hastaların kullanıldığı görseller ile insanların duyguları oynanarak yaygınlaşması sağlanıyor. Bu şekilde bilmeden illegal oluşumlara destek veriyor olabilirsiniz.

Çağımız bilgi çağı. Her yayınlanan habere, her görsele inanarak yorum yapmayın, yaygınlaştırmayın. Hukuki sonuç doğuracak işlemlere maruz kalabilirsiniz. Gördüğünüz her bilginin ya da görselin doğruluğunu mutlaka farklı kaynaklardan teyit ediniz.

Kerem ATEŞ

TÜSODER Genel Sekreteri

Paylaş

Bir cevap yazın

*