Telefon Dolandırıcılarının Yeni Yöntemlerine Dikkat

dolandırıcılık

Telefon Dolandırıcılarının, son dönemlerde yeni yöntem ve taktikler geliştirerek amacına ulaşmaya çalışırken, TÜSODER tüketicileri uyardı.

Kendilerini polis, asker veya savcı olarak tanıtarak telefonla vatandaşları kandırıp paralarını ve ziynet eşyalarını alan dolandırıcılar, son dönemlerde yeni yöntem ve taktikler geliştirerek amacına ulaşmaya çalışırken, Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) tüketicileri uyardı.

TÜSODER Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, telefon dolandırıcılarının temel sermayesinin, kişilerin iletişim bilgilerinin yanı sıra kredi kartını kullanmakta oldukları banka ve sigorta bilgilerinden oluştuğunu söyledi.

Ağaoğlu, bazı dolandırıcıların, profesyonel çağrı merkezleri oluşturarak onlarca personel istihdam edecek kadar işi ileriye götürdüğüne dikkati çekerek, “Çağrı merkezinde görevlendirilecek kişiler özel bir eğitim sonrası iş başı yaptırılmakta ve konuşmalarıyla kurumsal çağrı merkezi izlenimi vermektedirler. Tüketiciler, dikkatli olmadıkları takdirde banka hesapları boşaltılabileceği gibi kredi kartlarından da kendi yapmadıkları harcamaları ödemek zorunda kalabilirler” dedi.

– “Tüketicilerin yeni dolandırıcılık yöntemlerinden korunması daha zor”

Kendilerini arayıp vaatlerde veya tehditlerde bulunan kişilere aldanmamaları konusunda tüketicilere uyarılarda bulunan Ağaoğlu, şunları kaydetti:

“Tüketici, kendisini nereden aradığını belirten kişiye kendi bilgilerini, parasını vermeden önce birkaç kez düşünsün. Arandığı söylenen bankayı, televizyon kanalı programını ya da ilgili kamu kurumunu arayıp kendisine gelen mesajın doğruluğunu araştırsın. Tüketiciler, telefonda veya günlük hayatta hesap, mali ve kişisel bilgilerini paylaşmamalı. Tüketicilerin, gelişen teknolojiye paralel yeni dolandırıcılık yöntemlerinden korunması her günkünden daha zor.”

Yeni dolandırıcılık yöntemleri

Tüketicilere dikkatli olmaları çağrısı yapan Ağaoğlu, “Kredi kartını düzenli ödeme mükafatı, kampanyalı sigorta, hediye paketi kargosu, ‘KOSGEB teşviki kazandınız’, vergi borcunun silinmesi, TV programlarına katılma şansı, kredi dosya masrafının iadesi gibi yeni yöntemlerle tüketiciler dolandırılmaya çalışılıyor” diye konuştu.

Ağaoğlu’nun verdiği bilgiye göre, yaygın kullanılan bu yeni dolandırıcılık yöntemleri şöyle işliyor:

“- Kredi kartını düzenli ödeme mükafatı: Bu yöntemde tüketicilerin cep telefonlarına kısa mesaj gönderilerek kredi kartını düzenli ödemesinden dolayı hediye kazandığı ve üç gün zarfında almadığı takdirde hediyenin iptal edileceği ifade ediliyor. Bu mesaja inanıp arayan kişilerden sadece kargo ve vergisi için 99 ile 299 lira arasında ücretler talep edilerek kargoyla Çin malı değersiz veya ekonomik değeri olmayan ürünler gönderiliyor.

– Kampanyalı sigorta dolandırıcılığı: En çok kullanılan dolandırıcılık yöntemlerinden birisi olarak gösteriliyor. Bu yöntemde, telefonla aranan kişilere bir önceki yıl kampanya kapsamında telefonla ücretsiz sağlık sigortası yapıldığı, 299 liraya sigortayı yenilemediği takdirde iki mislini ödemek zorunda kalacakları söyleniyor. Kişilerin itirazları halinde ise ellerindeki ses kayıtlarıyla icraya verilecekleri belirtilerek tüketiciler korkutulmaya çalışılıyor. Sigorta işlemi yapılmasının Hazine Müsteşarlığının iznine tabi olmasının yanında ıslak imzalı poliçeyle düzenlemesi zorunluluğunu bilmeyen bazı tüketicilerin de bu tuzağa düşebildiği kaydediliyor.

– Hediye paketi kargosu dolandırıcılığı: Tüketicilerin cep telefonlarına, ‘hediye kargo paketi’ olduğu, dönüş yapmadıkları takdirde kargonun iade edileceği şeklinde kısa mesaj gönderiliyor. Bildirilen numarayı arayan kişiye de kendisine hediye paketi gönderildiği, bu paketi teslim alırken cüzi bir ücret ödemesi gerektiği ifade edilerek, kargoyu teslim alabileceği söyleniyor.

– ‘KOSGEB teşviki kazandınız’ dolandırıcılığı: Bu yöntemin iki şekilde işletildiği belirtiliyor. Birincisinde KOSGEB’e başvuru yapan kişiler hedef alınıyor ve geri ödemesiz hibe kredi başvurusunun kabul edildiği söylenerek sadece kargo ve benzeri masraflar için bildirilen banka hesap numarasına havale yapması isteniyor. İkinci yöntemde de KOSGEB’e kendisi adına başvuru yapılarak ucuz veya hibe kredi alınabileceği ifade ediliyor ve masraflar için belli miktarı, kendisine gönderilecek evrakları teslim alırken ödemesi talep ediliyor.

– Vergi borcunun silinmesi dolandırıcılığı: Bazı kişilere Gelir İdaresi Başkanlığı adıyla gönderilen mesajda vergi borcunun bulunduğu, bu borcun silinmesi vaadiyle belli miktar paranın gönderilen hesaba yatırılması isteniyor. Yine bu yöntemde, belli bir miktar vergi iadesinin çıktığı ve bilgilerin güncel olmadığı için iadenin yapılamadığı da iddia ediliyor. Bunun için mesajın devamında bulunan ‘İademi şimdi gerçekleştir’ bağlantısının tıklanması ve sonraki adımların izlenmesi istenerek kişinin bilgileri kopyalanıyor.

– TV programlarına katılma şansı dolandırıcılığı: Dolandırıcılar, çeşitli televizyon kanallarının adını kullanarak, kişileri arayarak veya mesaj göndererek evini ücretsiz yenileme vaadiyle para talep ediyor. Böylelikle dolandırıcılar, evinin yeniden dekore edileceğine inandırılan kişilerden bildirilen banka hesabına para yatırılmasını sağlamaya çalışıyor.

– Kredi dosya masrafının iadesi dolandırıcılığı: Son 10 yılda kullanılmış tüketici kredilerinden dosya masrafı kesintilerinin iadesini sağlayacaklarını vaat eden dolandırıcılar da tüm işlemleri kendilerinin ve hukukçularının gerçekleştireceği vaadi ve garantisiyle boş ve anlamsız dilekçeleri göndermeleri karşılığında fahiş bedeller istiyor.”

Diğer Kaynaklar;

http://www.ahaber.com.tr/gundem/2016/01/11/telefon-dolandiricilarinin-yeni-yontemlerine-dikkat

http://www.trthaber.com/haber/turkiye/telefon-dolandiricilarinin-yeni-yontemleri-228617.html

 

 

Paylaş