Faturalarda Açma Kapama Bedeli

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte Türkiye ve dünyada tüm markalar dijitalleşme sürecine girdi. Bu sürece entegre olma konusunda şirketler bir yana, biz tüketiciler de yepyeni bir dönemin içindeyiz. Robotik sistemlere alışma, onları anlayabilme ve gerekli olduğu yerlerde kendimizi anlatabilme bu yeniliklerden birkaçı… Günlük iletişim konusunda bizlere çözümler sunan operatörler bu süreci en çabuk hayata geçirmeye çalışanlardan. Buradaki hızla doğru orantılı olarak ani şekilde karşımıza çıkan sorunlar olabiliyor. Bu hafta da yaşadığım bir sorun ışığında bu sorunları bir ele almak istedim. Bakalım bu kez gözümüze neler çarpacak…

Sabah uyandığımda telefonumun kapalı olduğunu görünce ister istemez şok yaşadım. Düzenli ödemeye gayret ettiğim Vodafone hattımın, Şubat ayına ait “sadece 1 adet fatura”sı bulunmasına rağmen hattım kapatılmıştı. Ödemediğimden şüphe ederek kredi kartlarımı, banka kartlarımı kontrol ettim. Ancak her yerde numarama ait tek bir fatura gözüküyordu. Bunun üzerine Vodafone Kadıköy Özatalar Şubesi’ne giderek sorgulama yaptırmak istedim. İçeri girer girmez ilgisizlikle karşılaştım ve zoraki fatura sorgulatmamı yaptırdım. 542’yi aramam gerektiğini öğrendim. Tabi 542 ücretli olduğu için bunu başka bir telefonla yapmak üzere ofise geçtim.

Ofise geldiğimde 542’yi yaklaşık 5 kez aradım, her zaman ki gibi bir türlü bağlanamadım. Nedeni başta da söz ettiğim “dijitalleşme” adımımızdı. Robotik bir sesle anlaşma sağlamaya çalıştım ancak beni ısrarla müşteri hizmetlerine bağlamadı. Burada bağlanamama sebepleri ise; sesli imza oluşturmama ve mobil şifremin bulunmamasıydı. İlginç olan ise bu şifreleri oluşturmayı da o an da gerçekleştirme fırsatı sunulmadan arama hizmetinin karşımdaki robot tarafından sonlandırılmasıydı.

Tam o esnada aklına Genel Sekreterimiz Kerem’in numarası üzerinden müşteri hizmetlerine bağlanmak geldi ve bu kez de onu denedik. Kerem’in kendi numarasından yaptığı görüşme ile duyduğumuz süreç bizi yeniden şaşırttı. Müşteri temsilcisine bağlanmak için 10 dakika üzeri beklemek zorundaydık. En sonunda bağlanabildiğimiz müşteri temsilcisiyle konuştuğumuzda hattımın kapanmasının sistemsel bir sorundan kaynaklandığını öğrendim. Burada ekstra bir cevap daha aldım ki orası da anlatılmaya değerdi doğrusu. Telefonda konuşan arkadaş, “Ocak ayı faturanızı son ödemeden 7 gün sonra ödemişsiniz. Ocak ayı için hattınız kapatılmadığı için bu aya yansıyan bir kapatma işleminiz bulunmaktadır.” dedi. Bunun şuan da son ödemeye girmeyen faturamla ne ilgisi olduğunu sorunca kendisi de afalladı ve en az 3 dakika sisteminize giriyorum demekle yetindi. Bunun üzerine kayıtlara geçmesi açısından “açma-kapama bedelini kesinlikle kabul etmediğimi” beyan ederek görüşmeyi sonlandırdım. Hattım açılacağını iddia etmelerine rağmen henüz böyle bir durumda gerçekleşmiş değil!

Malumunuz operatörler 1 aylık faturada hattı hemen kapatabilme hakkına sahipler. Bu adım “sistem” ile otomatik olarak gerçekleşmektedir. Burada şirketlerin karlı çıktığı nokta ise, bir sonraki faturaya açma kapama bedeli yansıtmasıdır. Açma kapama bedeli, karşılığında bir hizmet olmamasına rağmen hala alınmaktadır. Tüm adımlarımı tüketici olmanın bilinciyle gerçekleştiren biri olarak, Tüketici Kanunu’nun yeterince bilinmediği ülkemizde bu şirketlerin kaç kişinin parasını aldığını ve mağdur ettiğini varın bir siz düşünün.

Özellikle internet, telefon gibi bilişim konularına giren bu faturalar sadece sistemsel birkaç işlemle kapatılıp açılan hizmetler olduğu için bunun gereksiz olduğunu sürekli dile getirmeye devam ediyoruz, ta ki bu sorun çözülene kadar…

Her yazıda olduğu gibi hatırlatayım, sizde yaşadığınız benzer sorunları yazının altına yorum olarak ve sosyal medyada TÜSODER etiketiyle paylaşın. Gelen istatistiklere göre daha neler çıkacak bir görelim. Bir anda bakarsınız yaşadığımız sorunları duyan ve çözme niyetinde olan yetkililer karşılaşırız. Hayal gibi, değil mi?

Ümmühan Bektaş
TÜSODER Genel Koordinatörü

Paylaş

14Yorum

2000 yılından beri Vodafone ( telsim ) abonesiyim arada ister istemez faturalar geciktigi için hattımızı kesiyorlar yetmemiş gibi 24 TL açma kapama bedeli alıyorlar bende bu konudan şikayetçiyim belki 15 – 20 defa bu şekilde benden ödeme alındı ve şuan telefonum aramaya yine kapalı yetkili bir büyüğümüz bu konuda bana yardımcı olabilir mi

Saygılarımla
Oktay Kutay

vahşi batıya hoşgeldin.devlet trafik cezaları vergiler veye ceza usulüyle sıradan garip guraba halkın cebindekine sulanana kadar bu gözü dönmüş kurumsal şirketler e bankalar da dahil ki bu adamların kazancı devasa boyutlarda,denetim ve ceza uygulamasını onlara yalakalık yapmadan dürüst namuslu bir şekilde yapabilseydi bizler becerilerimizi,yeteneklerimizi kendimizi geliştirip yücelebilmek için gerekli olan o kıymetli zamanımızı burada böyle harcamazdık.

0,75 kuruş fatura için 12 tl açma kapama parası türktelekom tarafından alınmıştır.

Türktelekom (avea) da aynı şeyle karşılaştım. 3 numaranın birlikte kullandığı Ailece Tarifesindeyim Faturaya esas numara dışındaki yine adıma kayıtlı numaraya 50kuruş fatura yansıtmışlar ancak mailime bile fatura gönderilmemiş. Ödenmeyince bir sonraki aya 13 TL lik açma bedeli yansıtmışlar. Aradım bozuk plak gibi aynı şeyi “faturanız ödenmemiş bu yüzden açma bedeli yansımış” şeklinde yanıt alıp durdum. Eşim ve kızım başka bir operatörde 2 fatura borcu varken bile böyle birşeyle karşılaşmadım. Şikayet oluşturmak istedim operatör şikayet oluşturamam dedi. Online işlemlere girmek istiyorum işleminiz gerçekleştirilemiyor daha sonra tekrar deneyin ikazı çıkıyor. Soygundan başka bir şey değil.

Ben de Vodafone ile farklı bir sorun yaşadım. Daha doğrusu babamın hattı üzerinden yaşadık bu sorunu.

Babam 2 yıl önce Vodafone kullanıyordu. operatörünü değiştirdi. Şu an farklı bir operatör kullanıyor. Son 3-4 aydır babamın telefonuna Vodafone’un avukatı İlhan DUMAN tarafından borç olduğuna dair mesajlar geliyordu. Babam da yaşı gereği olsa gerek, bu adamı tanımadığı için dolandırıcı olduğunu düşünmüş. Bu avukat son attığı mesajda yasal takip işlemlerinin başladığını, dosya ve avukat masraflarını ödememiz gerektiğini, icralık olduğumuzu beyan etti. Babamın üzerine olan 3 hatta da mesajı yolladı. Vodafone ile görüştüğümde herhangi bir yasal işlem olmadığını öğrendim. Yasal işlem olmadığına dair belge ve faturayı aldım. Borcumu da makbuzu alarak ödedim. En yakın zamanda Tüketici Sorunları Derneğine bu sözde avukat hakkında “görevi kötüye kullanma” ile ilgili şikayette bulunacağım.

1240 artı mobil denen bi şey hattımdan para kesiyor. müşteri hizmetleri ile görüştüm size aboneliği yapan firmanın bi işlem yapmasını engelledim dedi. bu ayda faturam 68 tl geldi gecen ay 93 bi önceki ay 82 . bunun için ne yapmam gerek ödediğim paraları nasıl geri alacağım bu kötü olaydan nasıl kurtulacağım .acil yardım edin.

Bugün vodafone hattımin sabah 11 de borcundan dolayi kısıtlatılmıs fakat borcum yok olmamasına rağmen borcundan dolayi diyor 542 yi aradım musteri temsilcileri ile görüştüm 25 dk bekletilme sonrasında ve cevablari hattımin sistem tarafından kapandığı en kisa surede açılacağını söylediler saat 13 gibi tekrar aradim ve hattımin açılmadıgını söyledim tekrar açılacağını böyle bişeyin olmayacağını söylemelerine rağmen henüz hala açılmadı ve internet sitesinden şikayet başvurusu yaptım mağdur olduğumu ve hattımin hemen açılmasını istedim ordanda cevap aynı iletildi durumumun aciliyeti olduğunu söylemişler fakat saat 16.30 hala kimseden bir ses çıkmadı

bir mağduriyet daha doğrusu bir soygun ihbarı yapmak istiyorum.
soygun şüphelisi vodafone 1 aylık 30TL e anlaşmış olduğum faturalı tarifeyi internet paketim ya da ek paketler yüklenmediği gerekçesi ile bir üst kademe fatura tarifesine yükseltmiş “fatura detaylarını gönderir misiniz” isteğine rağmen benden 1 ay içerisinde ki veri kullanımı telefonumda kayıtlı hata payı olmayan bir telefon. özet olarak en yüksek tutar olan bir üst tarife yani Esnaf XL paketi ki ücreti 70 TL benden 154,10 TL lik fatura ücreti almış olup bu konuda hala bir açıklama yapmama kararı almıştır. bilgilerinize ve ilginize arz ederim.

Kim bilir kaç kere açma kapama bedeli ödedim. Bunun kanunsuz olduğunu belirtmeme rağmen çaldılar paramı.

merhaba vodafone faturalı hat aldım ve 1 ayım dolmadan konturluye çevirdim ama devlet tarafından 66 tl 1 senelik vergi bedeli peşin kesilmiş bu konuda yardımcı olabilirmisiniz kullanmadıgım halde 1 sene peşin telsiz ücreti nasıl yansıtılır ?

AYNI SORUNLAR İNTERNET TEL ELEKTRİK ÇOĞUNDA VAR FATURA 20 TL AÇMA KAAMA 9 CIVARI ANLAMISIZ ALINAN PARALAR ….DÜZELTİLMESİNİ İSTİYORUZ RESMEN SOYGUN

ÖZDELLİKLE VODAFONDA BUGÜN KARŞILAŞTIĞIM SORUN 2 AY ÖNCE KAPATMIŞIM TELİ FATURA ÇIKMIŞ MAİL GELDİ TAM Bİ DOLANDIRICILIK

Yorumların birçoğunu okudum . yalnız bir şeyi merak ediyorum TÜSODER bu konuyla alakalı herhangi bir çalışma ya da başka bir şey yapıyor mu? yoksa sadece buraya yorum yazarak boşa mı zaman kaybediyoruz? Bir kişi çıkıp bu yoruma cevap yazarsa çok sevinirim. Aksi halde gsm operatörleri bu haksız uygulamalarına devam edecekler ve bizim insanımız bu haksız ücretlendirmeyi ödemeye devam edeceklerdir. Benim istediğim adalet yerini bulsun ya bir cezai yaptırımı olsun ya da mağduriyetler giderilsin. Ben de aynı konudan mağdurum ve şikayetçiyim.

Sayın Hasan Yetkin, dediklerinize kesinlikle katılıyorum. Ancak bizim dernek olarak herhangi bir cezai yaptırım uygulamamız mümkün değildir. Benim şahsen yazdığım yazıları veya ekip arkadaşlarımızın yazılarını/haberlerini takip ediyorsanız eğer fark etmiş olacaksınız ki, bizlerde mağdur olabiliyor ve şikayetçi konumda bulunabiliyoruz. Bu olumsuz durumları çözebilmek için her türlü bilgiyi sizlerle paylaşarak toplu bir enerji yaratmaya çalışıyoruz. Çünkü birey hiçbir şeydir, ama toplu şekilde seslerimizi firmalara duyurabilirsek daha güçlü olacağımıza inanıyoruz.

Bir Cevap Yazın

*