Otogar Park Ücretine Tepki

Ulaştırma Bakanlığı’nın yayınladığı Yönetmeliği ve İ.B.B. Ulaşım Koordinasyon Merkezinin kararına rağmen 25 dakika ücretsiz otogar park imkânı verilmesi gereken İstanbul Bayrampaşa Otogarı’nda giriş çıkışlar ücret alınması vatandaşların tepkisine neden oluyor. Otogarda alınan giriş-çıkış ücretinin haksız kazanç olduğunu söyleyen Tüketici Sorunları Derneği Hukuk Komisyonu Üyesi Av. Bayram Yazıcı kendisinden alınan 16 Liranın iadesi için Güngören Tüketici Sorunları Hakem Heyetine giderek otogarı şikâyet etti.

Güngören Tüketici Hakem Heyeti Av. Yazıcı’yı haklı bularak kendisinden alınan 16 Liranın iadesine karar verdi. Av. YAZICI, Belediye ve Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinin denetim yapmamasından ötürü Otogar park ücretine zam yapıldığını ve 8 liradan 10 Liraya yükseltildiğini belirterek tepki gösterdi. Karayolu Taşıma Yönetmeliği ve İstanbul Ulaşım Koordinasyon Merkezinin (UKOME) aldığı karara göre, otogara giriş çıkışların 25 dakika ücretsiz olduğunu ve bu yüzden otogara giren her araçtan 10 Lira ücret alınmasının haksız kazanç olduğunu iddia etti.  Yaklaşan Kurban Bayramı’nda Otogarda oluşan yoğunluğa karşı haksız otopark ücretinin alınmasının önlenmesi gerektiğini belirten avukat Yazıcı bir an önce denetimlerin başlatılmasını ve mağdur olan araç sahiplerine ücretlerinin iade edilmesini istedi.

GÜNLÜK 100 BİN LİRA HAKSIZ KAZANÇ VAR

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Hukuk Komisyonu Üyesi olan Av. Bayram YAZICI, “Birkaç ay önce yolcu uğurlamak amacıyla Bayrampaşa’da bulunan Otogara gittiğimde yasal mevzuata göre 25 dakikaya kadar ücretsiz olması gerektiği halde ve Otogarda kalış sürem 15 dakikayı bile geçmemesine rağmen benden 8 Lira ücret aldılar. Günde yaklaşık 10 binin üzerinde aracın giriş çıkış yaptığı otogarda her araçtan ücret alınması günlük 80 bin ile 100 bin lira arasında haksız kazanç elde edildiğinin göstergesidir.” Şeklinde konuştu.

BU PARALAR İADE EDİLMELİ

Yazıcı sözlerine devamla, “İBB yetkilileri milletle dalga geçer gibi oraya Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) kararı gereği 0-25 dakika ücretsiz yazıp, sonra da ücret alınmasına sessiz kalıyorlar. Gişedeki görevliye ‘ücret almanız yasal değil, mahkeme kararını çiğniyorsunuz’ diyorum umursamıyorlar. Bu kanunsuzluğa bir an önce son verilmeli ve verdiğimiz paralar iade edilmeli.” Dedi. Avukat Yazıcı sözlerine devamında, “Esenler Otogarı’na aracımla giriş yaptım. Çıkışım 25 dakika sürmedi, bu sürenin ücretsiz olduğuna dair girişte tabela olmasına rağmen benden 8 Lira ücret istediler. İtiraz ettiğimde gişe görevlisi, ‘Şayet yolcu getirdiysen bileti göster, bilet varsa ve onaylatırsanız 25 dakika ücretsiz, talimat böyle bilet olmadığı için ücret almak zorundayız.’ Dedi. O zaman tabelayı niye kaldırmıyorsunuz, benim getirdiğim yolcu biletiyle otobüse binip gitti, fotokopi mi almalıydım dediğimde ise, ‘Benim yapacağım bir şey yok.’ şeklinde cevap verdi! Bu sırada arkadaki araçların korna sesleri yükseldiğinden mecburen ücreti ödemek zorunda kaldım ve sonrasında hukuk mücadelesi başlattım.” diye ekledi.

Bayram nedeniyle otogar trafiğinin yoğunlaşacağına işaret eden Yazıcı, “Ben avukat olduğum için hukuksal mücadeleyi göze alıp paramın iadesini sağladım. Ama Bayram seyahati için otogara yolcu getirecek ve karşılayacak on binlerce araç sahibinin teker teker bu uğraşa girmesini beklemek makul ve mantıklı değildir. Yetkililer süratle önlem almalı ve bu hukuksuz kazancın önüne geçilmelidir.” Uyarısında bulundu.

Diğer haber kaynağı; http://m.hurriyet.com.tr/Haber?id=30138473

Paylaş