Okulların kapanmasıyla birlikte tatil dolandırıcıları da işbaşı yaptı. Denetim ordusu kuran TÜRSAB, sahte vaatlerle vatandaşı kandıranlar için 80 ayrı şikayette bulundu.
Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu cep telefonlarına ve e-posta adreslerine gelen tatil önerilerinin çoğunun gerçeği yansıtmadığını söyledi.
Murat GÜLDEREN- BUGÜN GAZETESİ
Ağaoğlu “Derneğimize bu yönde binlerce şikayet geliyor. Erken Rezervasyon bağlantısı yapan binlerce mağduru ortaya çıktı“ dedi. Ağaoğlu yapılan oyunları şöyle anlattı: “Genellikle üç çeşit mağduriyet yaşanıyor. Ya direk dolandırıyorlar, ya vaat ettikleri kalitenin çok altında hizmet sunuyorlar ya da erken rezervazyonu indirimli diye pahalı satıyorlar.
TÜRSAB üyesi olmalı
İşletmeci duruma göre otel programını daha sonra gelen tatilcilere indirimli satıyor. Yani her halukarda 5 yıldızlı maduriyet yaşanıyor.” Ramazan Bayramı’nın yaklaşmasıyla bu yönde de erken rezervasyonda cazip tatil önerilerinin telefonlara mesaj olarak gelmeye başladığına dikkat çeken Ağaoğlu, tatiltuzaklarına düşmemek için Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) üyesi olmayan firmalarla bağlantıya geçilmemesi gerektiğine dikkat çekti.
Deniz kenarı dağ başı çıktı
Ağaoğlu yaşanan şikayetlerle ilgili şu örneği verdi: “Beş yıldızlı, denize sıfır, her şey dahil reklamlarına kanıp ücret ödedikten sonra gittikleri otelin dağ başında, üstelik inşaatının sürdüğünü söyleyen bir tatilci, yanında genç kızının olduğunu, otelin sıvasını yapan iskeledeki işçilerin kendi pencerelerinin önünde çalışmasından ötürü
perdeyi bile açamadıklarından yakınıyordu.”
Üç aşamalı yol haritası
Tatil planı yapanların kendilerini güvenceye almaları için üç aşamalı eylem planı yapmalarını öneren Ağaoğlu, “İlk aşamada cep telefonlarına gelen çok ucuza, 5 yıldızlı tesislerde her şey dahil ilanları ciddiye alınmamalıdır. Turizm firmasının TÜRSAB kaydı ve hakkındaki şikayetler incelenmelidir. İkinci aşamada kalınan tesisteki hizmet ve kalitenin vaat edilenle aynı olmaması durumunda yazılı tutanak tutulmalı. Üçüncü aşama ise, evine dönen tatilci para ödediği firmaya yazılı ihtar göndererek yaşadığı mağduriyetin giderilmesini talep etmeli” diye konuştu.
Danışmanlara dikkat
Tüketici Güvenliği Derneği de telefon, SMS ve mail ile ‘kredi masraflarınızı ya da kart aidatlarınızı geri alıyoruz’ taahhüdünde bulunan şirketlere itibar edilmemesi gerektiğini açıkladı. Genel Başkan Murat Köse, Kredi masraflarını ve kart aidatlarını geri
almak için bankalara dekont ve dilekçe sunmak gerekiyor” dedi.
Ulusoy da uyardı
TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy ise sahtekarlıkların önüne geçmek için denetim ordusu kurduklarını kaydetti. Ulusoy, “İnsanları kandırıp fırsatçılık yapan 80’e yakın kişi ve kuruluşu savcılığa şikayet ettik” dedi.
Diğer Kaynaklar;
http://www.bugun.com.tr/ekonomi/5-yildizli-sahtekarlik-haberi/1701506