İSKİ’nin Mağdur Ettiği Bank Asya Müşterileri Mahkemeye Gidebilir

mathematics-989125

İSKİ, su faturalarını Bank Asya aracılığıyla ödeyen binlerce vatandaşı mağdur etti. Tüketici hakları uzmanları ise mağdur vatandaşların vakit kaybetmeden tüketici hakem heyetlerine başvurmalarını tavsiye ediyor. Uzmanlar, İSKİ’nin geçerli bir mazeret olmadan Bank Asya’yla anlaşmasını feshetmesinin hukuksuz olduğunu belirtiyor.

İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi (İSKİ), geçtiğimiz günlerde hiçbir gerekçe göstermeden Bank Asya ile olan sözleşmesini yenilemeyeceğini ve vatandaşların otomatik ödeme talimatlarının iptal edildiğini duyurdu. İstanbul’un tamamına su sağlayan İSKİ bu kararıyla su faturasını Bank Asya aracılığıyla ödeyen binlerce vatandaşı mağdur etti. Kararı ‘keyfî ve siyasî’ olarak  yorumlayan tüketici dernekleri vatandaşın otomatik ödemelerin iptalinden dolayı ortaya çıkacak zararlarını İSKİ’den talep edebileceklerini açıkladı. Kurumun kararının siyasi olduğunu belirten Tüketici Sorunları Derneği Başkanı Aydın Ağaoğlu, İSKİ’nin geçerli bir mazereti olmadan Bank Asya’yla anlaşmasını feshetmesinin hukuka aykırı olduğunu ve binlerce tüketiciyi mağdur ettiğini belirtti. Tüketicileri Koruma Derneği Genel Sekreteri Halil Çamalan da İSKİ’nin siyasi havadan etkilendiğini vurguladı. Tüketiciler Derneği Onursal Başkanı Engin Başaran ise mağdur olan vatandaşların vakit kaybetmeden tüketici hakem heyetlerine başvurmalarını tavsiye etti. İSKİ’nin bu uygulamasına vatandaşlar da tepkili. Bayrampaşa’da ikamet eden Vildan Gündoğdu (56), faturalarını zamanında ödediği halde böyle bir muameleyi hak etmediğini dile getirip “Birçok yeri aradım. Şikâyette bulundum. Bank Asya dışında Ziraat ve Halk bankalarında da hesabım var. Ama ödemelerimi Bank Asya’yla yapıyorum. Biz bu bankayı kullanıyoruz diye ikinci sınıf insan muamelesi mi göreceğiz.” ifadelerini kullandı.

Geçtiğimiz günlerde abonelerine kısa mesaj ve posta yoluyla bilgilendirme geçen İSKİ, Bank Asya’yla olan sözleşmesinin sona erdiğini ve yenilenmeyeceğini duyurmuştu. Bu karar, su faturasını faizsiz katılım bankası Bank Asya aracılığıyla ödeyen binlerce vatandaşı mağdur ediyor. Otomatik ödeme talimatları iptal olan vatandaş su faturasını zamanında ödeyememe riskiyle karşı karşıya. İSKİ’nin bu tutumuna tepki gösteren tüketici dernekleri kararı ‘keyfî ve siyasî’ olarak değerlendiriyor.

Tüketici Sorunları Derneği Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Alınan bu kararın, tüketicileri zor durumda bıraktığı kuşkusuzdur. Yani burada bir siyasi bir linç hareketi var. Bu yolla tüketiciler mağdur ediliyor.” ifadelerini kullandı. Bankanın haksız rekabetle karşı karşıya kaldığını hatırlatan Ağaoğlu, Bank Asya’yla ilgili ortada bir hukuksuzluğun olması durumunda bunu ancak yargının inceleyebileceğini vurgulayarak, İSKİ’nin geçerli bir mazereti olmadan Bank Asya’yla anlaşmasını feshetmesnin hukuksuz olduğunu kaydetti.

Kararı siyasi bir operasyon olarak değerlendiren Tüketicileri Koruma Derneği Genel Sekreteri Halil Çamalan da, tüketicinin su faturasını hangi bankadan ödeyip ödemeyeceğinin İSKİ’yi ilgilendirmediğini söyledi. Çamalan, “Faturalar ödenmemişse İSKİ yaptırım olarak suyunu keser, ceza yazar. Eğer banka şu an faaliyetteyse ve vatandaş da otomatik ödeme talimatı vermişse İSKİ’nin buna uyması lazım. Aksini yaptığı zaman vatandaş yargı yoluyla hakkını arasın. Gerekirse İSKİ’ye baskı yapsın.” diye konuştu.

Tüketiciler Derneği Onursal Başkanı Engin Başaran ise, İSKİ’nin bu kararından dolayı  mağduriyet yaşayan vatandaşların vakit kaybetmeden tüketici hakem heyetlerine başvurarak şikayetlerini iletmesini tavsiye etti.

Vatandaşlar: Muhatap bulamıyoruz

İSKİ, Bank Asya ile sözleşmesini yenilememesinden dolayı otomatik ödemeleri iptal edilen vatandaşlar ise sorunun giderilmesi noktasında muhatap bulamamaktan şikayetçi. İSKİ yetkililerinin durumdan haberleri yokmuş gibi davrandıklarını belirten aboneler, bir an önce sorunun çözülmesini istiyor. Bayrampaşa’da ikamet eden 56 yaşındaki Vildan Gündoğdu, İSKİ’nin keyfi uygulamasından mağdur olan vatandaşlardan. Faturalarını zamanında ödediği halde böyle bir muameleyi hak etmediğini dile getiren Gündoğdu, “Birçok yeri aradım. Şikâyette bulundum. Bank Asya dışında Ziraat ve Halk bankalarında da hesabım var. Ama ödemelerimi Bank Asya’yla yapıyorum. İSKİ’den açıklama istiyoruz. Bizi mağdur etmesinler.” ifadelerini kullandı. Eğitimci Serdar ve Tuğba Şake çifti de “Zamanında faturalarımızı yatırmak istediğimiz için mağdur ediliyoruz. Belki istemeden aksilikler ve gecikmeler de yaşanacak. Vergimizi, faturamızı düzenli yatırdığımız için mi, bu yaşananlar bize reva görülüyor anlamış değiliz. Benim istediğim bankayla ödeme yapmama hangi hakla engel olurlar? ” diye tepki gösterdi. Güngören’de oturan Süleyman Başa ise Bank Asya’ya yönelik bilinçli bir şekilde böyle bir uygulamada bulunulduğuna inanmak istemediğine dile getirerek “7 yıldır otomatik ödemeyle tüm faturalarımı zamanında ödüyorum. Maaşımın yattığı banka dururken niçin başka bankada hesap açayım?” dedi. Bilgi almak için İSKİ’yi aradığını söyleyen bir vatandaş, yetkilinin ‘Gündem malum, neden iptal edildiği belli.’ karışılığını aldığını söyledi.

Diğer Kaynaklar;

http://www.zaman.com.tr/bolge-haberleri_iskinin-magdur-ettigi-bank-asya-musterileri-mahkemeye-gidebilir_2249102.html

Paylaş