Bankalar Çark Etti!

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, Ziraat Bankası Genel Müdürü’nün açıklamasına rağmen şubelerin dosya masraflarının iadesi için tüketici hakem heyetine başvurma koşulu getirdiğini belirterek, “Tüketici hakem heyetleri, iade kararı verirken masraflarla beraber en yüksek ticari oran üzerinden faiz de ödenmesine hükmetmeli” dedi.

Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kendilerine ulaşan  şikayetlere göre, kredi dosya masraflarının iade edileceğini beyan eden Ziraat  Bankası şubelerine giden müşterilerin elinin boş döndüğünü anlattı.
  Banka yetkililerinin iade için başvuranlara “Tüketici hakem heyetine  başvurulması zorunlu. Bu yasal zorunluluğu ortadan kaldıramayız. Fakat  anlaşmazlığın mahkeme sürecine ulaşmadan çözümünü sağlıyoruz. Heyete  başvurduğunuzda bizden savunma istiyorlar. Savunma hakkımızdan feragat ediyoruz,  konu mahkeme sürecine ulaşmıyor” dediğini aktaran Ağaoğlu, “Adeta tüketiciyle  alay edilmekte” ifadesini kullandı.
Tüketici Kanunu’nun, satıcının haksız bulunması durumunda posta,  bilirkişi ve benzeri masrafların satıcıdan tahsilini öngördüğünü hatırlatan  Ağaoğlu, şöyle devam etti:
“Yani tüketicilerin hakem heyetine başvurarak bankadan alacağını  tahsil yoluna gitmesinin bankaya ek bir maliyet getirdiği aşikardır. Ne var ki,  milyonlarca tüketicinin neyi, nasıl yapacağını bilememesi veya uğraşma zamanı  olmaması nedeniyle heyete başvurmayacağını değerlendiren ve Türkiye Bankalar  Birliği’nin son toplantısında iadesi gereken meblağın toplam büyüklüğünün de  etkisiyle bankacılık sektörü temsilcilerinin gözü korktu ve Ziraat Bankası’nı da  çark etmek zorunda bıraktılar. Açıklamanın ardından çark eden banka  yetkililerinin gerekçeleri inandırıcılıktan uzak olup, hak arama uğraşına  giremeyecek tüketicilerin paralarını vermemeye ve hak arayanların paralarını ise  yaklaşık bir yıl daha kullanmaya yöneliktir.”
 “Başvurudan itibaren yüksek faiz ödenmeli” 
TÜSODER  Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketici hakem heyetlerinin,  iade kararı verirken masraflarla tüketiciye en yüksek ticari oran üzerinden faiz  de ödenmesine hükmetmesi gerektiğini vurguladı.
 Son 10 yılda 75 milyondan fazla tüketici kredisi kullanıldığını  belirten Ağaoğlu, Yargıtay’ın emsal kararları doğrultusunda, kredinin verilmesi  için zorunlu ve makul olmayan, belgesi bulunmadan kesilen ücretlerin tüketiciye  iadesine yönelik bankaların artık direnmemesi gerektiğini söyledi.
 Aydın Ağaoğlu, “Bankalar heyet kararına mahkeme nezdinde itiraz  etmeyeceklerini belirterek adeta lütufta bulunuyorlar. Oysa korkunun ecele  faydası olmadığı gibi konuyu mahkemeye taşıyan bankalar buralarda da  kaybettiğinden ek masrafları da ödemek zorunda kalıyorlardı” dedi.
 Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu ile Tüketicinin Korunması ve  Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’nün sahaya inmesi gerektiğini vurgulayan Ağaoğlu,  tüketici hakem heyetlerinin banka şikayetlerinin fazlalığı yüzünden çalışamaz  hale geldiğini sözlerine ekledi.
Diğer Kaynaklar;

Paylaş