Yetkisiz Servisi Tüketici Hakem Heyetine Götürdü, Haklı Bulundu

yetkisiz servis

Arızalanan çamaşır makinesi için “yetkili servis” ilanı veren bir firmayı arayan tüketicinin, 320 lira ödemesine rağmen sorunun giderilmemesi üzerine başvuruda bulunduğu Bakırköy Tüketici Hakem Heyeti, vatandaşı haklı bularak, “yetkisiz” olduğu anlaşılan firmanın onarım için aldığı paranın iadesini kararlaştırdı.

İstanbul’da bir tüketici, arızalanan çamaşır makinesi için internet üzerinde yetkili servis araması yaptı.

“444”le başlayan çağrı merkezini arayan tüketicinin talebi üzerine firmadan gelen servis elemanı, makineyi götürdükten bir süre sonra geri getirdi ve tüketici, onarım için 320 lira ödedi.

Sorunun devam etmesi ve söz konusu “yetkili servis” ilanı veren firmayı aramasına rağmen ilgilenen olmayınca tüketici, konuyu Bakırköy Tüketici Hakem Heyetine taşıdı.

Bakırköy Tüketici Hakem Heyeti, “tüketicinin arızalanan ürünü için internet üzerinden yetkili servis aradığı, şikayet edilen firmanın yetkili servis reklamı vererek tüketiciyi yanılttığı, 320 lira karşılığında onarımının yapıldığı ancak ürünün tekrar arızalandığı, firmanın tekrar servis göndermediği, tüketiciye verilen hizmetin ayıplı olduğu tespitleri ile tüketici talebinin kabulü gerekir” gerekçeleriyle 320 liranın tüketiciye iadesine karar verdi.

Heyetin ve Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Hukuk Komisyonu üyesi avukat Bayram Yazıcı, evlerin kapısına yapıştırılan veya bırakılan reklam içerikli beyaz eşya yetkili servis tanıtım broşürleri ve internette arama motorlarıyla ulaşılan sahte yetkili servislerin, buzdolabı, çamaşır veya bulaşık makinesi gibi ürünleri arızalanan tüketicilerin mağduriyetine sebep olduğunu söyledi.

Son dönemlerde, bastırdıkları logolu ilan ve broşürlerde ve internet sitelerinde kendilerini pek çok ünlü dayanıklı ev eşyasının yetkili servisi olarak tanıtan firmaların, çağrıldıkları adrese giderek cihaza müdahale ettiklerini ancak işçilik hatasından ya da kalitesiz yedek parça kullanımından onarımların genellikle sonuç vermediğini vurgulayan Yazıcı, şunları kaydetti:

“İlan ve reklamlarında iletişim numarası olarak 444’le veya 0850 ile başlayan hatları bildirerek güven sağlamayı amaçlıyorlar. Ne yazık ki tüketiciler, bu kişilerin yetkili servis olmadığını ya ödemiş oldukları yüksek bedele rağmen arızanın giderilmemesi üzerine kendilerinin yaptıkları araştırmayla ya da hak aramak için gittikleri Tüketici Hakem Heyetine başvuruları neticesinde öğreniyorlar. Siz de sahte tamir servisi kurbanı olmak istemiyorsanız başvurmadan önce iyice araştırın, evinizdeki bir ürün ayıplı çıkmışsa öncelikle firmanın merkez yetkilileri veya ürünü satın almış olduğunuz satıcı ile görüşün. Kapınıza, posta kutunuza bırakılan beyaz eşya yetkili servislerinin broşürü üzerinde yer alan ünlü markalara ait logolara veya internette kendilerini yetkili servis olarak gösteren firmaların düşük onarım fiyatına aldanmayın, telefon numaralarını iyice soruşturmadan aramayın, aksi halde ciddi sıkıntılarla karşılaşabilirsiniz.”

Yazıcı, sözde tamir edilen buzdolabı, çamaşır ve bulaşık makinesi, klima gibi cihazlara ürünün ana firmasınca sağlamış olan garantinin de “yetkisiz müdahale” nedeniyle geçersiz hale geldiğine dikkati çekerek, tüketicilerin, başarısız onarım için ödemiş oldukları bedelin yanında ikinci bir mağduriyet yaşadıklarını söyledi.

Paylaş