0
0

Pegasus firmasından yurt dışı seyahatim için gidiş dönüş uçak bileti aldım. İş yerimden izin alamama ihtimalimin olması sebebiyle şu an biletimi iptal ettirmem gündemde. Konuyla ilgili yetkililerle yaptığım görüşmede bilet parasını iade alamayacağım, bileti açık bilete çevirmem halinde ise ekstra ücret ödemem gerektiği belirtildi. Bilindiği üzere yurt dışı seyahatlerinde vize başvurusu yapılırken, uçak bileti, konaklacak ve gidilecek yerler vs. gösterir belgelerin sunulması gerekmekte. Başka bir ifade ile, uçak biletini almadan vize başvurusunda bulunmam mümkün değil. Promosyonlu biletlerin geçerli olduğu tarih aralığını da hesaba katarsak bileti indirimli dönemde almadığım takdirde başka bir zaman aynı fiyata bileti yakalamam imkansız. Çünkü bu durum benim için maddi anlamda çok külfetli. Datça Tüketici Hakem Heyeti’nin uçak bileti ücret iadesinin Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında cayma hakkının kullanılması kapsamında değerlendirilmesi ve bilet ücretinin tamamının tüketiciye ödenmesi gerektiği yönünde kararı mevcut. Gerek hakem heyeti kararı, gerekse tüketici, ticari ve borçlar mevzuatı kapsamında böyle bir hakkımız var mıdır? Havayolları biletin iade edilemez olduğunun belirtildiği ve tüketicinin bu şekilde bileti aldığını ve tüketicinin iptal halinde sonuçlarına da katlanmak zorunda olduğunu(para iadesi alamayacağını bildiğini) savunmakta ise de, yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı biletin havayolunun tek taraflı belirlediği şartlar dahilinde almam gerekmiştir. Konuya ilişkin karar, çalışma, yönetmelik vs. en kısa sürede tarafımı bilgilendirirseniz sevinirim. Zira cayma sürem de geçmek üzere. İyi çalışmalar..

İl Seçimi Yapınız
Ankara
Şikayetinizle ilgili daha önce firma veya başka bir kuruma bildirimde bulundunuz mu?
Hayır
0 sonuç görüntülendi.
Cevabınız

Please first to submit.