0
0

Merhabalar;
Tablo360.com’dan İstanbul manzaralı bir tablo satın aldım. Bana ulaşan tablo, site üzerinde fotğrafı olan tablodan çok koyu renkli geldi. Satın alma yaparken, manzaralı tablolarda renk farkı olabileceği uyarısı yoktu sitede. İade etmek istedim ve site üzerinden iade formu doldurdum. Daha iade sebebini tam olarak anlamaya çalışmadan, red cevabı geldi. Kendileri ile yazıştığımda, ürünlerin özel istek ve taleplere göre üretildiğini, asla iade alamayacaklarını belirttiler. Zaten sözleşmede de o şekilde yazıyormuş. Ancak bu ürünü satın alırken, hiç bir şekilde özel üretim olduğu belirtilmiyor. Zaten siteye girdiğinizde varolan bir tabloyu (yağlı boya tablo yapılmıyor, baskı tablolar bunlar) beğeniyorsunuz ve daha sonra boyut opsiyonuda konmuş, hangi boyutu isterseniz seçip alışverişi tamamlıyorsunuz. Yani özel bir yazışma ile şurası şöyle olsun, burası böyle olsun gibi bir şansınız yok. (belirtilen boyutlar dışında da alma şansınız yok). Ama iade etmek istediğinizde “sizin özel talebinize göre hazırlandı bu tablolar” deniyor. Ayrıca, renk farkı ile ilgili olarak fotoğraf yolladığımda, sizin ekranınızın kontrastı ile ilgili diye bir cevap geldi. Ama ben gözümle görüyorum o tabloyu, iade alıp incelemediler bile. Şuan bana verilen cevap, tablonun hiç bir şekilde iadesinin kabul edilmeyeceği. Öyle bir sözleşme hazırlanmış ki, hiç bir çıkış yolunuz yok. Sözleşme kuralları;
“ALICI, http://www.tablo360.com web sitesinden satın aldığı ürünün kendi siparişi üzerine üretildiğini; üretim sonunda oluşan ürünü üretime dayalı ayıplar/kusurlar dışında beğenmediği gerekçesiyle iade edemeyeceğini; satışa konu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları vs. ürün ile ilgili tüm ön bilgiler ve cayma hakkı konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında ürünü sipariş verdiğini, işbu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder. http://www.tablo360.com sitesinde yer alan ön bilgilendirme ve fatura işbu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır. Gerekli tüm bilgiler girildikten sonra işbu Sözleşmenin okunup kabul edildiği ALICI tarafından ilgili bölüm işaretlenerek teyit edilir ve sipariş tamamlanır. Sipariş gerçekleştiği anda ALICI bu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır. Siparişin tamamlanmasından sonra, ALICI’nın bildirdiği email adresine “Sipariş Onay” maili gönderilir.”

5.3. http://www.tablo360.com web sitesindeki tüm ürünler ALICI’nın özel istek, talebi ve siparişiyle üretilir. Bu nedenle http://www.tablo360.com web sitesinden bu şekilde üretilen veya üzerinde değişiklik ya da ilave yapılarak özel hale getirilen ürünler iade edilmez; değiştirilmez ve ALICI cayma hakkını kullanamaz. ALICI cayma hakkı olmadığını işbu sözleşmeyi elektronik ortamda imzalayarak kabul etmiş sayılır.

5.4. ALICI kendisine üretim hatasına dayanan ayıplı ya da kusurlu ürün gönderildiğini düşünüyor ise, ürünlerin görüntülerinin net olmaması, renklerinin web sitesinde gösterildiğinden daha daha açık/koyu olması, ürün kanvası ve kasnağının üretime has bir sorun sebebiyle bozuk olması vs hallerinde ürünün kendisine teslimini izleyen 7 iş günü içerisinde durumu SATICI’ya bildirmelidir.ALICI ayıplı veya kusurlu olduğunu düşündüğü ürünün bozuk,kırık,yırtık vs. yerlerinin fotoğraflarını çekerek SATICI’ya göndermelidir. SATICI üründe üretimden kaynaklanan bir ayıp ve kusur olduğunu tespit ettiği durumda kargo bedeli kendisine ait olmak üzere ALICI’dan ürünü paketi ve fatura aslıyla birlikte kendisine göndermesini isteyecek ve sipariş edilen aynı özelliklerdeki yeni ürünü ALICI’ya gönderecektir. ”

“Satıcı, ALICI’ya, sattığı ürünlerin özel sipariş, istek ve talep ile üretildiğini veya özel istek ve taleple üzerinde değişiklik ya da ekleme/çıkarma yapmak suretiyle özel hale getirildiğini; bundan dolayı CAYMA HAKKININ OLMADIĞINI, üretim hatasına dayanan ayıplı mallar dışında hiçbir üründe iade ve değişim yapılmayacağını; iade ve değişim yapılmamasından dolayı kendisinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeyeceğini bildirir. ”

Yukarıda belirtilen maddelerin ciddi haksızlıklar doğurduğunu düşünüyorum. Satın alma yaparken hiç bir şekilde, sitede fotoğrafı olan tablolar dışında bir talepte bulunma hakkımız olmadığı halde, özel üretim olarak nitelendirilmesi, hiç bir gerekçe göstermeksizin iade hakkımızın engellenmesi, tablonun renginin sitede belirtilen özelliklerden daha koyu renkli olması ama bunu satıcının kabul etmemesi ve iadeyi kesinlikle reddetmesi, cayma hakkımı kullanma hakkımın engellenmesi bana hiç etik gelmiyor.

Sizden bu konuda yardım ve bilgilendirme rica ediyorum.

Eğer ek bilgi ve belgelere ihtiyaç duyarsanız, tarafınıza yollanacaktır.
Şimdiden çok teşekkür ederim;
Saygılarımla

İl Seçimi Yapınız
Ankara
Şikayetinizle ilgili daha önce firma veya başka bir kuruma bildirimde bulundunuz mu?
Hayır
  • LEYLA ŞİMŞEK ÇAVUŞ tarafından 3 ay önce soruldu.
0 sonuç görüntülendi.
Cevabınız

Please first to submit.