0
0

2016 mayıs gibi gözlük çerçevemi değiştirdim. Firmayla görüşülüp sap istendi üretimi olmadığı için çerçeve değişimi yapılsın karşılayalım dendi yanlız benim maduriyetim camlarlada ilgili şimdi camlara ve doktora bir sürü para ödüycem bununla ilgili ne yapabilirim

İl Seçimi Yapınız
Eskişehir
Şikayetinizle ilgili daha önce firma veya başka bir kuruma bildirimde bulundunuz mu?
Evet
  • Tuğba Girginbaş tarafından 4 ay önce soruldu.
  • last edited 4 ay önce
0
0

Sayın Tuğba Girginbaş,

Konuyla ilgili şikâyetinizi firmanıza detaylı ve yazılı bir şekilde bilgilendirme yapmanız gerekir. Sizin şikâyetiniz ürünün talep ettiğiniz şekilde teslim edilmemesi nedeniyle “Ayıplı Mal” kategorisinde değerlendirilir. Bu da 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu’n “Ayıplı Maldan Sorumluluk” maddesiyle doğrudan ilgilidir.

MADDE 9 – (1) Satıcı, malı satış sözleşmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle yükümlüdür.

“Garanti Belgesi Yönetmeliği”ne göre ise Satıcı/Sağlayıcı Md. 8 ve Md. 9 gereği talep edilen şekilde ürünü size teslim etmekle yükümlüdür.

Ücretsiz onarım isteme hakkı

MADDE 8 – (1) Tüketicinin, Kanunun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,
durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

Sorununuzun en kısa sürede çözümlenmesini diler, her türlü tüketici hakkı konusunda bizimle iletişime geçmenizi temenni ederiz.

Saygılarımızla

1 sonuç görüntülendi.
Cevabınız

Please first to submit.