0
0

Merhaba,
17/07/2016 tarihinde Vatan bilgisayar çanakkale şubesinden General Mobile Android One cep telefonu aldım. Telefonu kullanmaya başladığımda yakınlık sensörünün (telefon konuşması sırasında ekranı kapatan sensör) çalışmadığını fark ettim. 5 gün sonra 22/07/2016 tarihinde telefonu Vatan bilgisayara götürüm değişim talebinde bulundum. Ürünü değiştiremeyeceklerini servisin onay vermesi gerektiğini söylediler. Telefon servise gidip 13/08/2016 tarihinde geldi. Ürün değişimi talebinde bulunduğum halde servis formuna “arızalı parca değiştirildi yazılım güncellendi” yazarak telefonu tamir etmişler. Ben de hiç kullanılmamış telefonun tamir edilmesini kabul etmedim. tekrar ürün değişimi talep ettim. Vatan bilgisayar tekrar telefonun servise gitmesi gerektiğini söyledi. aynı gün 13/08/2016da vatana telefonu bıraktım. 06/09/2016 tarihinde telefon servisten gelmiş. Telefonu almaya gittiğimde, vatan bilgisayar servis elemanı telefonu sıfırı ile değiştirmişler dedi. Servis formunda yenisi ile değiştirildi yazıyor. Telpa gider pusulası diye bir belgede ise SwapS diye bir ibare geçiyor. telefonu inceledim. kutu benim ilk gönderdiğim kutunun kendisi. bataryanın altındaki IMEI numaraları benim eski telefonun numaraları ile aynı. bunu vatan teknik personeline ilettim. o da yeni telefonlarda aynı IMEI yı kullanabiliyorlar, kutu da sizin gönderdiğiniz kutu dedi. ben de ürünün sıfır kutusunda olmadığını para iadesi talep ettim. vatan teknik personeli de yapacak bişey yok servis bu şekilde değerlendirmiş isterseniz tekrar göndeririz ama birşey değişmez, hakkınızı yasal yollardan arayabilirsiniz dedi. telefon değişiminin sıfır kutusunda olmaması beni rahatsız etti. telefonun sıfır olduğuna inanmıyorum. bu şekilde bir değişim yapmaları yasal mıdır? yoksa sıfır kutusunda bir telefon ile mi değişim yapmaları gerekir? hakem heyetine başvuracağım fakat öncelikle servisin bu şekilde değişim yapması yasal mıdır onu öğrenmek istedim.

İl Seçimi Yapınız
Çanakkale
Şikayetinizle ilgili daha önce firma veya başka bir kuruma bildirimde bulundunuz mu?
Hayır
  • Eren Aydın tarafından 1 sene önce soruldu.
  • last edited 1 sene önce
0
0

Sayın Eren Aydın,

Konunuz itibariyle Tüketici Hakem Heyeti’ne ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na başvurmanız gerekmektedir. Servisin verdiği beyanlarla ve elinizdeki delilleri de toparlayarak Savcılığa başvurmanızı da öneririz. Çünkü telefon değiştirilmiş gibi gösterilip size yanlış bir bilgi verilmesi tamamıyla tüketicinin kandırılması anlamına gelir.

Sorununuzun en kısa sürede çözümlenmesini diler, her türlü tüketici hakkı konusunda bizimle iletişime geçmenizi temenni ederiz.

Saygılarımızla

1 sonuç görüntülendi.
Cevabınız

Please first to submit.