İnternetten Alışverişde Bu Süreye Dikkat

İnternetteki dolandırıcılık yöntemlerine her geçen gün yenisi ekleniyor. İnternetten Alışverişde Bu Süreye Dikkat etmeleri gerekiyor. Artık tüketiciler sahte sitelerden bir yana ünlü sitelerden alışveriş yapmaktan da korkar hale geldiler.

İnternetteki dolandırıcılık yöntemlerine her geçen gün bir yenisi daha ekleniyor. Artık tüketiciler piyasada bilinirliği olan ünlü sitelerden alışveriş yapmaktan korkar hale geldiler. Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Sekreteri Mehmet Sivaz da bu konu hakkında açıklamalarda bulundu. Tüketicinin iade ettiği ürünün ücretini aylarca geri alamadığını konuyla ilgili mağduriyetlerin fazla olduğunu belirtti ve ekledi: “Mesafeli sözleşmelerde tüketici ürünün tesliminden itibaren 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.”

ÇOK SAYIDA ŞİKAYET VAR

Paranın iadesine ilişkin derneğe çok sayıda şikâyetin iletildiğini belirten TÜSODER yetkilisi Sivaz: “Aldığımız şikayetlerin arasında tanınmış firmalar da var. Söz konusu firmalar zamanında geri ödeme yapmadığı gibi tüketiciye bilgi anlamında geri dönüş de yapmıyor. Öyle ki tüketicilerin onlara ulaşması pek mümkün olmuyor” dedi. Tüketicinin ürünün kendisine ulaşmasından  sonra 14 gün içinde cayma hakkına sahip olduğuna dikkat çeken Sivaz, paranın da bu süre zarfında ödenmesi gerektiğini söyledi. Aksi halde vatandaşın ikamet ettiği ilçe kaymakamlığında bulunan Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabileceğini kaydetti.

ÜRÜN DE GİDİYOR, PARA DA

Gelen ürünü iade veya değişim için satıcıya gönderen  tüketici ne üründen ne de parasından bir daha haber alamıyor.
Tüketiciler, müşteri hizmetlerini aradıklarında, “Talebiniz işleme alındı. Size en kısa sürede geri dönüş yapılacaktır.” gibi bir oyalama taktiğiyle karşı karşıya kalıyor. Bu şekilde 14 günlük süreyi bekleyerek geçiren tüketici hem ürüne verdiği paradan hem de aldığı üründen oluyor.

BATAN FİRMALAR SİPARİŞ ALMAYA DEVAM EDİYOR

TÜSODER Genel Sekreteri Sivaz mağduriyetlerin artmaması için  tüketicileri uyararak, : “Son günlerde battığı halde sipariş toplayan sitelerin çoğaldığını görüyoruz. ‘hizlial.com‘, ‘pcdepo.com‘ gibi tanınmış internetten satış yapan firmaların siparişleri teslim edememesine rağmen sipariş alarak, tahsilat yaptıkları tespit edildi. Tüketicilerin bu gibi sitelerden alışveriş yapmadan önce internet arama motorlarında satıcı  site hakkında ön araştırma yapmasında yarar vardır.  Eğer bu sitelerin birinden alışveriş yaptıysanız ve firma da mal varlığını sıfırlayıp ortadan kaybolmadıysa, aşağıdaki adımları takip ederek ödediğiniz parayı geri alabilirsiniz.” dedi.

İşte TÜSODER uzmanından mağdur olan tüketiciye altın değerinde öneriler:

* Kredi kartıyla ödeme yaptıysanız, Cayma Bildirimi hem firma hem de ilgili bankaya mutlaka iletilmeli.

(Çünkü bankalar genellikle firmaların kredi kartı üzerinden yaptıkları alışverişin bedelini 15-20 gün sonra ödüyor.)
* Kapıda ödemelerde ürünü teslim edip, tahsilatı yapan kargo şirketine de bildirimde bulunulmalı.
* Cayma kararı iadeli taahhütlü mektup,  teyit raporlu faks  veya e-posta ile iletilmeli ve kopyası saklanmalıdır.

(Bankalar cayma durumunu öğrendiği halde firmaya ödeme yaparsa tüketici bankaya da rücu edebilir. Böylece banka da karşı tarafa ödeme yapmayarak kendi müşterisinin yani tüketicinin parasının hesabında kalmasını sağlayabilir. Aksi halde banka da sorumludur.)

Paylaş