Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın’ın tüketicilerden alınan dosya masrafı ve komisyonların iade edileceğine yönelik açıklamalarından sonra bankalar ile tüketici arasında samimi bir “barış süreci” başladığını, bu sürece diğerlerinin de katılması gerektiğini söyledi.
Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, geçen hafta içinde Aydın’ın “Kredilerden alınan masraf ve komisyonların tamamını geri veriyoruz. Hatta şöyle bir karar aldık, artık mahkemeye gitmesine gerek yok. Talep etsin. Zaten kaybediyoruz, bürokrasiyi de kaldıralım aradan bunu ödeyelim dedik. Bunu talep edilince bir daha mahkeme kararı olmaksızın geri veriyoruz” dediğini belirterek, bu açıklamayı ve kararı tüketicilerin yıllardır beklediğini kaydetti.
Dernek olarak tüketicilerin, kendilerinden haksız kesilen paraya kavuşması için mücadele ettiklerini dile getiren Ağaoğlu, gerek mahkeme gerekse tüketici hakem heyetlerine dosya masrafı ve komisyonların iadesine ilişkin yapılan başvuruların hemen hemen tamamının tüketici lehine sonuçlandığını anlattı.
Tüketici hakem heyetlerine yapılan başvuruların yüzde 90’ınına yakınını bankalara ilişkin şikayetlerin oluşturduğunu vurgulayan Ağaoğlu, şöyle devam etti:
“Hakem heyetlerinde sistem tıkandı. Taleplere bir yıl sonrasına gün verilmeye başlandı. Ziraat Bankası Genel Müdürünün kredilerde tüketicilerden alınan dosya masrafı ve komisyonların iade edileceğine yönelik açıklamalarından sonra ise bankalar ile tüketici arasında samimi bir barış süreci başladı. Bu sürece diğer bankaların da hemen samimi bir şekilde katılmasını bekliyoruz. Böylece, tüketici hakem heyetleri rahat nefes alacak. Bankalar mahkemelerde ek külfet ve masraflardan kurtulacak. Tüketici, mahkeme ve hakem heyetlerinde boşa zaman harcamayacak. Barış sürecinde tüketici hakem heyetleri, bankalar, tüketiciler kazançlı olacak, boş dilekçe satanlar ise vatandaşı dolandıramayacak.”
– “Helalleşme çağrısı samimi değil”
Son aylarda bazı bankaların tüketicileri arayarak “helalleşme çağrısı”nda bulunduğunu belirten Ağaoğlu, “Tüketici hakem heyetine başvuran tüketiciyi arayan banka, talep edilen paranın yüzde 50’sini ödemeyi öneriyordu. Tüketici zaten başvurusunu yapmış olduğu için genellikle bu öneriyi geri çeviriyordu. Bazı bankaların, hakem heyetlerine başvuran tüketicilere helalleşme çağrısında bulunarak, dosya masrafı ve komisyonun yüzde 50’sini ödeme önerileri, samimi değil. Samimi iseler hakem heyetine başvurmadan tüketiciyi arayıp, haksız kestiği parayı karşılıksız ödeme yapmalılar” dedi.
Ağaoğlu, Ziraat Bankasından sonra bir özel bankadan da tüketicilere dosya masrafı ve komisyonların iade edileceğine yönelik telefonlar gelmeye başladığını vurgulayarak, “Bununla ilgili Bankalar Birliği ya da başka bir üst kuruluş tarafından alınan genel bir karar yok. Bankalar bu konuda özgürler. Tüketicileriyle barış imzalamak isteyen bankalar, tüketicilerinden şubelere uğrayarak komisyon ve dosya masrafı iadelerini almalarını istemeliler” diye konuştu.
Diğer Kaynaklar;
http://www.bugun.com.tr/son-dakika/bankalar-ile-tuketici-arasinda–haberi/1492243